divendres, 16 de juliol del 2010

La brigada que neteja boscos i zones verdes del municipi


Crec que ja ho havia explicat; tenim persones contractades per al nostre municipi perquè durant uns tres mesos, netegin els camins dels arbres caiguts a conseqüència dels temporals de neu i vent que vàrem tenir als mesos de març i abril, i perquè netegin les zones verdes.

Cal fer una valoració molt positiva de la seva feina i no es fàcil que en les dates en què ens trobem de calor i sol, treballar al bosc amb un equipament que requereix portar botes i pantalons per fer les tasques encomanades, com tallar arbres i branques amb motoserres i remanar llenya, és dur. Algun d’aquests treballadors s’ha aprimat entre 8 i 10 kg amb poc més d’un mes i mig que fa que van començar a treballar.

Dic que la valoració es positiva ja que deixen uns espais molt més endreçats i han obert i netejat els camins d’arbres caiguts per poder circular amb normalitat i alhora han repassat les franges perimetrals.

Malgrat la inexperiència de moltes d’aquestes persones, el seu treball es veu clarament i estic convençut que quan acabin el període de contractació, la feina feta continuarà sent molt positiva en els punts on hagin actuat.

També valoro molt positiu aquest pla d’ocupació que la Generalitat de Catalunya ha engegat i que el Consell Comarcal del Maresme ha articulat i comprat la gran majoria de material i maquines que necessitaven aquestes brigades, així com el manteniment, reparacions i subministrament de benzina el fa l’Ajuntament. Una unió d’esforços que ha donat el seu resultat.

6 comentaris:

L'Albert ha dit...

Ves que podíem fer una fortuna muntant una clínica d’aprimament, no se que diria el departament de prevenció de riscos laborals de qualsevol empresa si un treballador perd 9 quilos tan ràpidamentfent.

Va en la línea de pèrdua de pes que tenien els treballadors forçats en algun camp molt visitat ara a l’estiu a Àustria.
Clar que no son dates per treballar en el bosc amb l’equipament, pro les dates les han elegit les autoritats citades.

Que no hagin agafat una hepatitis que la gent llenca de tot al bosc.

Anònim ha dit...

Un rebaño de cabras y solucionado.

Borja MC

Anònim ha dit...

al carrer can domingo hi ha una colla que son uns vagos estant tots els dies geien!!!!!!!! i es venen la llenya!!!! quina cara..

Anònim ha dit...

Em sembla perfecte i jo veig cada matí com recullen el material a quarts de set i van a treballar. Estan molt contents i son una bona colla. De fet, els conec a quasi tots i puc dir que això ha estat una bombolla d'oxigen per la seva situació d'atur. Espero que quan acabin aquesta tasca puguin continuar amb un altre projecte semblant.
Mireia

Anònim ha dit...

doncs jo els veig a quarts de vuit al mig del poble de dosrius recollint aigua i de xarrera..... no coment!!!!

Anònim ha dit...

jo també estaria content de tenir una feina aixi, la propera vegada m'agradaria assabentar me per poder apuntar me, perquè estic en atur i tinc la necessitat d'uns ingressos i jo mai m'assento de cap iniciativa d'aquestes.

Olmo