dijous, 30 de setembre del 2010
COMENÇA EL PROCÉS
Aquesta setmana ha sortit a exposició pública el projecte informatiu de la Ronda del Maresme.
He tingut una sensació de satisfacció interna, ja que m’han vingut a la memòria més de 10 anys de treballs, amb moltes reunions, moltes visites a Barcelona, moltes opinions diverses, tal com ha de ser, molt parlar i tractar sobre la mobilitat al Maresme, ... i, finalment, el 16 de març d’aquest any vàrem signar el document de mobilitat al Maresme.
No ha passat gaire temps i ja tenim engegat l’inici del procediment per a la construcció de la substitució de la Nacional II. Es tracta d’una nova carretera que disminuirà d’una manera molt important els vehicles que actualment passen per la Nacional II al Baix Maresme: Vilassar de Mar, Premià de Mar, El Masnou, ..., ja que d’una mitjana de 40.000 vehicles diaris es passarà a 10.000.
Aquesta nova carretera connectarà amb molta més facilitat els pobles de mar amb els de muntanya. Connectarà, també, amb molta més facilitat els polígons industrials.
Gràcies als estudis de mobilitat que s’han fet al nostre territori, amb simulacions de tota mena, s’ha demostrat que aquesta via ajudarà a dosificar els vehicles de totes les carreteres del nostre Maresme.
Sé que hi ha detractors d’aquesta nova carretera, que parlen que es trinxa el territori. Aquesta paraula de trinxar no la veig correcta, ja que jo la canviaria per transformar espais en vies de comunicació, amb la finalitat de millorar la qualitat de vida de les persones que hi vivim.
La sostenibilitat no ha de ser només ambiental, sinó que ha d’anar acompanyada d’una sostenibilitat social i econòmica. Si només és contempla el medi ambient, per a mi no és equilibri suficient.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
8 comentaris:
Trinxar el territori no és correcte?
Si és la teva especialitat!!!
Perquè no preguntes a Argentona i com impacta en tota la seva fatxana principal, afectant les entrades i perdent tot tipus de comunicacions.
Aquest projecte continua donan prioritat als moviments en cotxe, sense rentabilitzar les vies que tenint en aquest moments.
Us faig mans el link de Preservem el Maresme per tal de tenir les informacions a temps real del que diu aquest sr. que és bo pel terriotori, donar-li una ullada, ja que no te desperdici.
http://www.coordinadoramaresme.cat/
Curiosament aquest sr. Jo no predica amb l'exemple, ja que el que potencia a la comarca no ho aplica al seu municipi.
Un trinxat de veritat.
Ves que ara que acaba el mandat tindra temps per els problemes del poble.
Be, encara en pot resoldre algun si no surt una urgencia en el planeta que demani la seva atencio.
Más de uno se estará frotando las manos pensando en la pasta que va a ganar, si en "los" proyectos de urbanización de Can Canyamars han habido y hay partidas duplicadas, no me quiero imaginar lo que habrá duplicado en el proyecto de esta obra.
Esta claro que son muchos los que tiene que seguir chupando del bote, además de los partidos que buscan "nuevas fuentes de financiación".
La Ronda del Maresme, si se llega a hacer, (el Caudillo es gafe y lo ha demostrado en repetidas ocasiones) nos costara una fortuna como de costumbre, sale más barato liberar el peaje de la autopista de Vilassar, pero entonces muchos mamones se quedarían sin teta donde seguir mamar.
El tema es preocupante, el Jo esta al frente del proyecto lo que significa que es muy probable que sea una chapuza como el almacén de escorias pedrera.
... "La Ronda del Maresme es inocua" ... ¿de que me suena esto?....
Esto es como si el leon de las cortes se hiciera el chulo con lo que se aprueba en el parlamento.
Este aqui no pinta nada, esto se decide en otros sitios, president del consell comarcal es una figura decorativa, que no tiene capacidad de decision ninguna.
Alguien tiene que salir en las fotos y han puesto a este que le gusta un monton.
Solo dice que tonterias.
Tonterías muy bien pagadas... 30.000 euros anuales... (si no estoy mal informado)
És evident que no s'han tingut en compte altres alternatives, com són la gratuïtat de l'autopista del maresme i el foment del transport públic. Qüestions des de les que s'està treballant a la Coordinador Preservem el Maresme.
Com sempre, són actuacions en les que no han tingut en compte la població i el territori i s'han fet estudis des d'un punt de vista purament tècnic.
Així anem...
Si purament tècnic i amb tècnics que fà 15 dies van acabar la carrera. El mateix cas el veiem a tot arreu, projectes fets per "tècnics" amb molt poc coneixament del tema que treballen o amb molta incompetencia, la major part quasi nens que treballen per empreses propietat d'altres politics.
JORDI FORT
Publica un comentari a l'entrada