A l’últim escrit que vaig fer parlava del molt o poc que significaven
els impostos o taxes municipals i avui mateix he pogut comprovar la gran
diferència que hi ha entre el cost d’una bústia que ofereix
l’ajuntament i un apartat de correus, que es pot contractar a l’oficina
de Correus del municipi.
El cost anual de la bústia contractada a l’ajuntament és de 7,-- euros,
que és l’import mínim per girar un rebut a través de l’Organisme de
Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona.
De tota manera, quan es rep la notificació sol haver-hi queixes per part
d’alguns veïns i veïnes, ja que es tracta d’una taxa i haver de pagar
sempre és motiu de reclamació.
Tanmateix, cal puntualitzar que durant una sèrie d’anys el cost de
manteniment era zero. Al no girar cap rebut, quan un veí canviava de
residència no ho comunicava a l’ajuntament, això comportava que hi
hagués una sèrie de bústies plenes de papers, amb les quals no es podia
fer res, ja que contenien correspondència personal. D’aquesta manera,
encara que la taxa sigui baixa, serveix per regularitzar la situació i
qui vol prescindir del servei ho notifica a l’ajuntament.
Pel que fa a la contractació d‘un apartat de correus, el cost anual és de 60,68 euros.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
Home la diferència és que molts veïns si no tenen una bústia de l'Ajuntament, no reben el correu a casa seva. I l'apartat de correus és una qüestió totalment voluntària. Tu pots rebre el correu a casa, però pots tenir a més un apartat de correus.
El Sr. Alcalde no distingeix un luxe d'un servei bàsic que a més és un greuge comparatiu per molts veïns del municipi que si no paguen la taxa, no reben correu.
Tot ho soluciona prohibint, girant una taxa o com ha fet a Can canyamars deixant ho podrir, aixo no es solucionar problemes, aixo es crearne de nous.
Publica un comentari a l'entrada