dimecres, 30 de gener del 2013

UN ALTRE EXEMPLE DEL COST DELS SERVEIS QUE DÓNA L’AJUNTAMENT

A l’últim escrit que vaig fer parlava del molt o poc que significaven els impostos o taxes municipals i avui mateix he pogut comprovar la gran diferència que hi ha entre el cost d’una bústia que ofereix l’ajuntament i un apartat de correus, que es pot contractar a l’oficina de Correus del municipi.


El cost anual de la bústia contractada a l’ajuntament és de 7,-- euros, que és l’import mínim per girar un rebut a través de l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona.

De tota manera, quan es rep la notificació sol haver-hi queixes per part d’alguns veïns i veïnes, ja que es tracta d’una taxa i haver de pagar sempre és motiu de reclamació.

Tanmateix, cal puntualitzar que durant una sèrie d’anys el cost de manteniment era zero. Al no girar cap rebut, quan un veí canviava de residència no ho comunicava a l’ajuntament, això comportava que hi hagués una sèrie de bústies plenes de papers, amb les quals no es podia fer res, ja que contenien correspondència personal. D’aquesta manera, encara que la taxa sigui baixa, serveix per regularitzar la situació i qui vol prescindir del servei ho notifica a l’ajuntament.

Pel que fa a la contractació d‘un apartat de correus, el cost anual és de 60,68 euros.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Home la diferència és que molts veïns si no tenen una bústia de l'Ajuntament, no reben el correu a casa seva. I l'apartat de correus és una qüestió totalment voluntària. Tu pots rebre el correu a casa, però pots tenir a més un apartat de correus.
El Sr. Alcalde no distingeix un luxe d'un servei bàsic que a més és un greuge comparatiu per molts veïns del municipi que si no paguen la taxa, no reben correu.

Anònim ha dit...

Tot ho soluciona prohibint, girant una taxa o com ha fet a Can canyamars deixant ho podrir, aixo no es solucionar problemes, aixo es crearne de nous.