dilluns, 14 de maig del 2012
No és fàcil en aquests moments dirigir un ajuntament
Actualment ens toca viure una conjuntura econòmica en què les previsions econòmiques de cada any, malgrat que les fessis realistes, et queden curtes. Ara hem tancat l’any 2011, pel que fa al tema econòmic, i mireu que vàrem fer un pressupost molt realista, aprovat a finals de l’any 2010, prenent com a referència les liquidacions que teníem tancades de l’any en curs, però un cop més, tot i el realisme dels números que vàrem plasmar al document, hem quedat enrere i, evidentment, hem tancat amb números negatius. Amb números rodons havíem previst uns ingressos de 5.000.000,-- d’euros, partida que l’anomenem com “obligacions reconegudes”, això són els padrons d’IBI, l’impost sobre vehicles de tracció mecànica, la taxa per escombraries, les participacions de l’Estat, les subvencions d’altres administracions, etc. Ara havent tancat aquest any 2011, aquestes “obligacions reconegudes”, reals, arriben a 4.800.000,-- euros, però en realitat la recaptació neta que s’ha fet i que ha ingressat l’ajuntament és de 4.200.000,-- euros, per tant, una diferència de 600.000,-- euros entre el que es podia haver cobrat realment i el que s’ha cobrat i s’ha pogut gastar. Això vol dir que hi ha uns 600.000,-- euros pendents de cobrament i que si prenem com a referència el que ens pensàvem que cobraríem, hi ha una diferència de 800.000,-- euros. Tot i això, el negatiu final que ha sortit, fent una gestió molt acurada durant tot l’any, ha estat de -174.000,-- euros, per això cal ajustar-se al màxim, deixar de donar serveis que no són competència municipal, ja que altres tenen els recursos per donar-los. Al final, ens ajustarem a la realitat que ens toca viure, però el dia a dia és bastant dur.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
9 comentaris:
No ho entens. No ocupes el càrrec que ocupes per explicar els teus problemes, la teva feina és trobar solucions.
A veure si entenem tots d'una puta vegada que presentar-se com a càrrec electe (per part d'uns) o donar-los confiança (per parts dels altres) és una cosa molt seriosa.
Em llegeixo les darreres entrades al blog i sento entre pena i vergonya. Aquest sistema s'ha de revisar, no podem fer mans i mànigues per intentar redreçar l'economia mentre deixem les regnes en mans de personatges com aquest.
En tiempos de bonanza es muy fácil...ahora es cuando se pone a prueba la buena gestión. Seguramente no sabías que del mismo saco salía todo, incluyendo la subida de tu sueldo y el de "esos" señores que no saben ni hablar en los plenos, cuanto menos pensar. En resumen, empieza por bajarte lo que te has subido sin ton ni son y no reduciendo aún más los servicios sociales.
Mientras no entendamos que la política no es un trabajo para lucrarse seguiremos manteniendo a personajes como este señor.
Vaya, así que una parte de esos ingresos son del IBI, ese que te regalamos los vecinos de Can Canyamars, porque somos privados para que nos repares las calles, pero no para cobrarnos...aún así no llegas a "fin de mes"...qué pena!! Cuánto nos cobrarás este año por el dichoso impuesto? Insolventes nos deberíamos declarar y dejar de pagar... a ver qué harían los personajes como tú. Nos matáis a impuestos y todavía tenéis quejas de que no os llega. Has calculado cuánto supone cada mes para una familia los impuestos que pagamos al ayuntamiento para mantener a una colla de simples?
Se deberían reducir ayuntamientos pero no con el tope de 5.000hab.sino de 10.000 hab., reducir vividores de la política es lo que necesitamos para empezar.
Plega.
És el millor que podrieu fer per tots nosaltres.
TPC
Tranquils, amb un super home al davant del millor equip en sortirem, i no caldrá apujar impostos, tingueu fe.
".... el día día es bastant dur."
Y lo dice un sujeto que tiene dos sueldos públicos (ya sea sueldo+dietas), y sus otros ingresos colaterales (aigües, pages,...). Debe ser que ignora la realidad de mucha gente.
Que poca habilidad y poca sensibilidad,siempre justificando,lo injustificable,que no habeis hecho los deberes y ahora,todo es lloriquerar,en tiempos buenos también era una practica habitual,el lloriqueo es un recurso facilón.En fin que estais acabados, siempr vendiendo la moto del no hay,no hay,pero para vosotros sí que hay,que pena que dais!!!
También las empresas tienen muchos problemas, y muchas familias están al límite, esos millones, no hay que olvidar que salen de nuestros bolsillos, no solo ahora, si no siempre deberían gastarse con mucho rigor y respeto.
Es como si cuando hay una tormenta uno sale a excusarse que se moja, o un bombero se queja del humo cuando hay un incendio, su tarea es gestionar, si ha previsto que con el paro que hay y las subidas de impuestos tan brutales que llevan a cabo en el momento en que las familias pasan por sus peores momentos no tendría impagados o aplazamientos es que no vive en la realidad, cada vez serán más las personas que tendrán dificultades.
Si no se ve capaz, lo honrado y lo sensato sería dejar que otros se ocuparan, cinco millones de euros al año dan para proporcionar buenos y dignos servicios a los ciudadanos, a lo mejor para lo que ya no da es para otras cosas.
¡¡¡ Cómo sois !!! con lo buena persona que es el Josep, siempre preocupándose por los vecinos del pueblo.
Tenemos que tener confianza en su gestión económica, este hombre tiene experiencia, tener en cuenta lo bien que ha gestionado su patrimonio personal y el de los suyos, en los años que lleva de Alcalde lo ha multiplicado igual que hizo Jesús con el milagro de los panes y los peces.
Hay gente que en el pueblo ya le llama “El Nuevo Mesias”.
Palabra del Jo,
¡¡¡ Te alabamos Señor !!!
Publica un comentari a l'entrada