dijous, 24 de maig del 2012
Parlem sobre la futura biblioteca municipal
Per fi han entrat bastant en raó. Començo així l’escrit, perquè hem assolit que la Generalitat de Catalunya ens baixi les exigències per a la construcció de la futura biblioteca municipal. Quan va sortir la convocatòria d’ajuts, fa uns cinc anys, per accedir-hi havies de presentar un projecte amb les característiques que et marcava la Generalitat de Catalunya. En cas que no es fes així, no es podia entrar dins d’aquesta línia d’ajuts, això tant pel que fa a la Generalitat com a la Diputació. D’acord amb aquestes característiques es va haver de redactar un projecte constructiu, segons el qual el seu cost de la biblioteca pujava uns 2.000.000,-- d’euros. Aquí cal afegir-hi el mobiliari intern, que aproximadament pujava uns 200.000,-- euros. L’ajut que ens varen donar va ser de 500.000,-- la Generalitat de Catalunya i uns 220.000,-- euros la Diputació de Barcelona i l’ajuntament havia d’aportar la resta. Evidentment, vàrem buscar més ajuts, però per part de la Generalitat va ser impossible poder-nos donar més subvenció i, davant la conjuntura econòmica, vàrem decidir no iniciar els processos per a la construcció de la biblioteca municipal. Ara som coneixedors que en poques setmanes sortirà una altra convocatòria d’ajuts per construir biblioteques i hem anat a demanar a la Generalitat que ens rebaixés les exigències o requisits dels metres quadrats, principalment, per poder accedir a aquesta convocatòria i ens han acceptat la nostra petició. Per tant, de 900 m2, aproximadament, que exigien cinc anys enrere, hem baixat a uns 700 m2. Això abarateix molt el cost i, evidentment, el manteniment. Ara cal redactar un projecte nou, ja que no es pot utilitzar el que ja teníem, això vol dir diners i estem fent les gestions oportunes davant de les administracions supramunicipals, per tal que facin front a aquesta despesa. Per ara les negociacions van per bon camí. Ja us ho explicaré, com evoluciona.
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6 comentaris:
Imagino que una obra de 2.000.000 de euros, con infinitos estudios previos, gestiones y desplazamientos a Barcelona, más equipamiento, mobiliario y demás mandangas, todo ello gestionado del modo que vamos viendo que se han hecho las cosas en los últimos años, tiene que dejar una cantidad de comisiones a todos los vividores del sistema que seguro que es mucho más del 3%. Con tanto estudio, burocracia, técnicos, arquitectos, informes, desplazamientos,... no me extraña que no haya un euro en la caja. Y claro, antes, cuanto más grande y costosa sea la obra, más deja. Ahora ha habido que reducir, porque más vale el 3% de algo, que el 0% de 2.000.000.
Y lo cuenta como si él no supiera nada del modo de hacer de los políticos ineptos que en el pasado reciente han gestionado proyectos con inversiones millonarias. Cada día vemos en los periódicos cómo aparecen nuevos casos de "irregularidades" en la tramitación de proyectos, y no puedo evitar pensar que el forma parte de este modo de hacer tan ineficaz para el pueblo, pero tan efectivo para los vividores del sistema.
Hago el comentario porque 2.000.000 de euros me parece una barbaridad.
Como sucedió con la urbanización can Canyamars, se hace un proyecto tras otro sin acabar el equipamiento, malgastando para nada ingentes cantidades de dinero del contribuyente, la historia se repite tantas veces que ya resulta sospechoso puesto que esta incapacidad solo la manifiesta en la gestión de los recursos públicos, puesto que su interés particular se gestiona de una manera muy eficaz.
Por lo que respecta al equipamiento podría formar parte y estar integrado en el futuro instituto intentando que tenga la mayor polivalencia posible, en la época que estamos la dirección de la sociedad avanza hacia la cultura digitalizada y en red, las bibliotecas tal y como las entendemos hasta ahora van quedando obsoletas substituidas por salas con potentes ordenadores y buenas conexiones a Internet.
Reactiva la construcción de la biblioteca por la posibilidad de conseguir subvenciones como siempre sin tener una planificación a futuro del pueblo y un orden de prioridades a excepción de su permanencia en la silla, haciendo cosas aquí y alli a salto de mata, desperdiciando recursos sin una utilidad mas alla del beneficio al vendedor o a la empresa constructora, como he leído en un blog, equipamientos que funcionan solo hasta las proximas elecciones.
Es fácil hacer demagogia y clientes con la construcción de una biblioteca, la pregunta es si ahora y en el futuro próximo nos podemos permitir la construcción y el mantenimiento de un equipamiento obsoleto, aislado de la mayor parte de la población, no hay otras prioridades ?, siguiendo el planteamiento que hace con los pabellones, estamos seguros que no hará tres bibliotecas cuando le convenga para ganar unas elecciones.
Pero si tenenmos un monton de locales municipales cerrados sin uso... Claro con la comision que se lleva de las obras, por eso le interessan las obras para nada más, si luego esta cerrado porque no hay dinero para el personal mala suerte, él ya tendrá su dinerito en casa.
Está preparando ya las próximas elecciones municipales. No conoce otro guión electoral.
El problema del projecte dels 2.000.000 no són els m2 de la biblioteca, si no que, al igual que es va fer amb l'escola bressol, es volia fer un equipament de 5 estrelles.
Ja ens agraden ja els equipaments de luxe, però potser val més fer-ne un que sigui més modest però realista, no?
A més, això d'anar fent projecta i no construir l'equipament, home, si que dona feina als arquitectes,però no afavoreix molt a la "caixa" municipal.
Qui pagarà ara el projecte que es va fer de 2.000.000 eu? Doncs nosaltres amb els nostres impostos.
Ay, no us entereu de res.
Mireu les empreses que fan els projectes. Veureu que son de regidors o exregidors de altres pobles. Fins aqui cap "irregularitat".
Llavors mireu qui fa els projectes en aquests altres pobles.
VOALA, aqui sabreu el pastis que s'estan repartint i com.
Intercanvi de diners "legals" entre amics.
Per això, projectes i mes projectes.
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